13 May 2013 ~ 0 Comments

Taal, lezen en rekenen verbeterd in Almere

Taal, lezen en rekenen verbeterd in Almere

Gepubliceerd op 08 mei 13, 10:10 Laatst bijgewerkt op 08 mei 13, 10:17

ALMERE – De prestaties van leerlingen in het Almeerse basisonderwijs op het gebied van taal, lezen en rekenen zijn verbeterd. Dat blijkt uit de monitor ’Taal, Lezen en Rekenen basisonderwijs 2011/2012’.

Het meest opvallende positieve resultaat uit de monitor is dat in het afgelopen schooljaar op alle verschillende onderdelen waarop getoetst wordt beter is gescoord dan in het voorgaande jaar.
Een grote verbetering is te zien bij ’rekenen voor kleuters in groep 1 en 2’. Almere scoorde vorig schooljaar nog ruim onder het landelijk gemiddelde. Nu ligt de score op het landelijke gemiddelde.
Ondanks de vooruitgang ten opzichte van vorig jaar, scoort Almere nog steeds onder het landelijk gemiddelde als het gaat om ’woordenschat voor groep 3 tot en met groep 5’. De gemeente en schoolbesturen hebben activiteiten opgezet om dit te verbeteren. Er zijn woordenschatboekjes ontwikkeld en leerkrachten worden extra geschoold in het aanleren van woordenschat.
De gemeente werkt nauw samen met de schoolbesturen om de prestaties van het onderwijs in Almere inzichtelijk te maken. Dit is een onderdeel van de Impuls Onderwijs, een extra investering in het Almeerse onderwijs. Niet alleen de afname van het aantal zwakke scholen, maar ook de verbeterde resultaten op het gebied van taal, lezen en rekenen laten zien dat de Impuls Onderwijs effect heeft. bron http://www.almerevandaag.nl

Leave a Reply

*