07 December 2014 ~ 0 Comments

Praktische training “Omgang met ouders van verschillende culturele achtergronden”. #ouderbetrokkenheid

Werkwijze

Naast een theoretisch kader mbt tot diversiteitvraagstukken , wordt er gewerkt aan persoonlijke leerdoelen.

De procesbegeleiders die deze training verzorgen hebben een achtergrond als docent drama of trainer met trainingsacteurs-achtergrond. De procesbegeleider heeft ruime ervaring met het verzorgen van de praktische trainingen rond diversiteitsvraagstukken.

De werkwijze wordt zorgvuldig nageleefd: veiligheid, respect en bewustwording zijn belangrijke waarden waaraan wij hoge eisen stellen. Het gaat niet om goed of fout. Middels simulaties wordt de medewerker bewust van haar of zijn houding en het effect daarvan op de ander.

Wat levert het op voor de leerkrachten?

Je wordt jezelf bewuster van je eigen houding en je leert hoe je het beste contact kunt maken met ouders van verschillende culturele achtergrond.Je wordt jezelf bewuster van eigen normen en waarden en hoe je de communicatie in positieve zin kunt beïnvloeden.

Hiernaast wordt aandacht besteed aan oordeelsvorming, waarneming, feitelijke observatie, bewustwording van eigen interpretaties, van eigen houding, zowel verbaal als non-verbaal en het effect daarvan op de ander. Er wordt met name aandacht besteed aan bewustwording van je non-verbale gedrag en hoe je op  effectieve wijze spanningen weet te regulieren, zodat je met een open houding, het gewenste effect kan behalen.

De praktische Driehoektrainingen worden altijd zeer goed gewaardeerd door onze cursisten.

P.S. Aandachtspunten  bij  intercultureel oudercontact: http://www.driehoektraining.nl/wp-content/uploads/oudercontact1.pdf
P.S. Kernwaarde identiteit: Individualisme  en Collectivisme

 

 

 

Leave a Reply

*